DOKUMENDID

Kordukord


Kodukord on kehtestatud
Ardu Kooli direktori käskkirja nr 1-3/1 12.09.2024
Kodukord on esitatud arvamuse avaldamiseks
õppenõukogule 23.08.2024, hoolekogule 28.08.20204 ja õpilasesindusele 11.09.2024

 

ARDU KOOLI KODUKORD

Kooli kodukord on kehtestatud Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse § 68 lg 1 ja koolieelse lasteasutuse seaduse § 92 alusel.

 

1. Üldosa

1.1. Ardu Kooli (edaspidi: kool) kodukord on lasteaialapsi (edaspidi: lapsi) ja kooliõpilasi (edaspidi õpilasi), koolitöötajaid, vanemaid (edaspidi: koolipere) ja teisi koolis viibivaid isikuid siduv kokkulepe.

1.2.    Kodukord reguleerib igapäevast suhtlemist, käitumist ja tegevust kooli- ja lasteaia hoones ja territooriumil, kooli korraldatud ettevõtmistel ja õppekäikudel.

1.3.    Koolis tähtsustatakse käitumisel üldinimlikke ja kultuurilisi väärtusi (ausus, hoolivus, sallivus, headus, tänulikkus, kohusetunne, teistega arvestamise oskus, austus Eesti riigi, Eesti keele ja kultuuri vastu).

1.4.    Igale koolipere liikmele ja kõikidele koolis viibivatele isikutele on kooli kodukorra täitmine kohustuslik.

 

2. Nõuded

2.1.    Koolipere liikmed tervitavad igapäevaselt nii teineteist kui ka kooli külalisi.

2.2.    Koolipere liige austab kõikide koolis töötavate inimeste tööd ning aitab kaasa kooli igapäevaelu sujuvuse tagamisele.

2.3.    Koolipere liikmed ei aktsepteeri vaimset ja füüsilist vägivalda,  märkavad ja toetavad abivajajat.

2.4.    Koolipere liige suhtub enda, teiste ja kooli varasse heaperemehelikult ja säästvalt.

2.5.    Ametlik suhtluskanal õpilaste, kooli töötajate ja lastevanemate vahel on Stuudium ja lasteaias Eliis. Täiendavate infokanalitena kasutatakse e-posti, kooli veebilehte, sotsiaalmeedia võrgustikke ja suulist info jagamist telefoni või kohtumiste kaudu.

2.6.    Koolipere liige on välimuselt ja riietuselt puhas ja korrektne. Pidulikel ettevõtmistel kantakse pidulikku riietust. Kooli ruumides  ei ole lubatud kanda katkiseid, räbaldunud ja keha ning aluspesu paljastavad riided ning kanda mütsi, kapuutsi ega muud peakatet.

2.7.    Üleriideid hoiab koolipere liige garderoobis, ruumides kantakse vahetusjalatseid.

2.8.    Söömisel hoitakse puhtust ja toitu maha ei loobita.

2.9.    Koolimaja on õpilastele avatud koolipäevadel 7.30- 17.00. Lasteaiamaja  on lastele avatud 7.00-18.30. Alates 17.30-18.30 töötab lasteaias valverühm. Ettevõtmiste ja koosolekute toimumisel suletakse õppehooned direktoriga kooskõlastatud kellaajal ning selle eest vastutab läbiviija.

2.10.  Õppepäeva toimumise ajal peab laps ja õpilane viibima kooli territooriumil, õppekäikude korral territooriumil, mida õppekäigul vastutav õpetaja käsitleb õppekäigu alana.

2.11.  Vahetundide aega kasutab õpilane reeglina liikumiseks ja kaasõpilaste ja kooli töötajatega sõbralikuks suhtlemiseks. Õpilastel võimaldatakse pikal vahetunnil olla õues kooli territooriumil, võimlas ja aktiivset tegevust ning puhkamise võimalusi pakkuvates kooli ruumides.

2.12.  Õpilase isiklikud nutiseadmed on koolipäeva jooksul seatud hääletule režiimile ning nende kasutamine õppetundide ajal ei ole lubatud. Isiklikke nutiseadmeid võib kasutada õpetaja loal õppetöö otstarbel. Nutiseadmete kasutamise keelu eiramisel võetakse seade juhiabi või direktori kabinetti hoiule. Esmakordsel seadme hoiule võtmisel tagastatakse nutiseade õpilasele tundide lõppedes. Järgnevatel kordadel tuleb nutiseadmele järele lapsevanem või eestkostja.

2.13.  Tundide ja koolis peetavate vestluste lindistamine ja filmimine ilma õpetaja või juhtkonna loata ei ole lubatud.

 

3. Õppetöö korraldus

3.1.    Õppeaasta algab nii lasteaias kui koolis 1. septembril ja lõpeb järgmise aasta 31.augustil. Õpilastel on õppeperioodi pikkuseks 175 õppepäeva, õppeperiood koosneb kolmest trimestrist. Õppeaastas on 5 vaheaega, mis on kehtestatud haridusministeeriumi määrusega.  

3.2.    Põhiline õppevorm koolis on juhendatud õpe (nt õppetund, individuaalne tund, konsultatsioon, õppekäik), mis on suunatud teadmiste ja oskuste omandamisele ning toimub õppekeskkonnas, milles osalevad nii õpilane kui ka õpetaja.         

3.3.    Kooli päevakava koostamisel lähtutakse õppekavast sh kogupäevakooli põhimõtetest. Kogupäevakool võimaldab lastele ja õpilasele erinevaid õppekava toetavaid tegevusi õppetööst vaba aja sisustamisel ja vajadusel tugiteenuste kättesaadavust. Kogupäevakooli korralduse põhimõtted on osa õppekavast. Kogupäevakooli tegevus korraldatakse koostöös kooli töötajate või kooliväliste koostööpartneritega. Päevakava ja selle muudatused tehakse teatavaks veebilehe, Stuudiumi  ja Eliisi kaudu.

3.4.    Igapäevane õppetöö koolis toimub tunniplaani alusel. Tunniplaan on kooli päevakava osa ja selle koostab juhiabi enne esimese trimestri algust. Planeeritud muudatused viiakse tunniplaani sisse enne järgmise trimestri algust. Päevakava nii koolis kui lasteaias kehtestab direktor.

3.5.    Õppetöö koolis algab kell 9:00. Õpilane ei hiline. Kui see peaks juhtuma, teavitab õpetaja lapsevanemat Stuudiumi kaudu.

3.6.    Kooli õpilastel on õppetunni kestus arvestuslikult 45 minutit. Kooli päevakavas ja tunniplaanis on õigus kooli juhtkonnal õppetundide pikkust muuta (sh paaristunnid ja tunniplaani planeeritud konsultatsiooniajad). Lasteaias on ühe õppetunni pikkus 20 kuni 30 minutit. Tunni alustab ja lõpetab õpetaja.

3.7.    Vastavalt kooli üldtööplaanile või juhtkonna otsusele võib läbi viia juhendatud e-õppe päevi.

3.8.    Õppevormi ajutise muutmise, kas osalisele või täielikule distantsõppele ülemineku, võtab vastu direktor, kes kooskõlastab selle eelnevalt kooli pidajaga ning vajadusel vastavate ametkondadega (terviseamet, päästeamet). Otsuse vormistab direktor käskkirjaga.

 

4. Lapse ja õpilase õigused ja kohustused

4.1.    Lapsel ja õpilasel on õigus:

4.1.1.   saada osa õppetööst;

4.1.2.   saada täiendavat juhendamist;

4.1.3.   saada vajalikku tuge vastavalt oma hariduslikele erivajadustele ja kasutada koolis olemasolevaid tugiteenuseid;

4.1.4.   saada teavet ja selgitusi õppekorralduse ning õpilaste õiguste ja kohustuste kohta;

4.1.5.   saada teavet õppe eesmärkidest, hindamise korraldusest ja planeeritavatest ettevõtmistest;

4.1.6.   asutada klubisid, stuudioid ja ringe ning osaleda nende töös arvestades õigusaktides sätestatut (kehtib vaid õpilastele);

4.1.7.   valida ja olla valitud õpilasesindusse ning osaleda valitud õpilasesindajate kaudu koolielu korraldamises (kehtib vaid õpilastele);

4.1.8.   teha direktorile, õpetajatele ja teistele töötajatele ettepanekuid õppe- ja kasvatustegevuse ning õppekava toetavate tegevuse kohta;

4.1.9.   pöörduda õppe- ja kasvatustegevust puudutavate vaidlusküsimuste lahendamiseks kooli juhtkonna, hoolekogu, vallavalitsuse või Haridus- ja Teadusministeeriumi poole (kehtib vaid õpilastele).

4.2.    Lapsel ja õpilasel on kohustus:

4.2.1.   osaleda õppetöös;

4.2.2.   täita õpiülesandeid ning omandada teadmisi ja oskusi oma võimete kohaselt;

4.2.3.   täita mõjutusmeetmeid ja kasutada kokkulepitud tugimeetmeid;

4.2.4.   täita kooli kodukorda;

4.2.5.   suhtuda lugupidavalt kaasinimestesse ja jälgida üldtunnustatud moraalinorme;

4.2.6.   hoida kooli head mainet;

4.2.7.   kasutada kooli vara säästlikult ja hoida kooli kasutuses olevat vara;

4.2.8.   tagastada koolist lahkumisel koolile kuuluv vara nt. õpikud jm(kehtib vaid õpilastele).

 

5. Töötaja õigused ja kohustused

5.1.    Töötajal on õigus:

5.1.1.   saada koolilt teavet õppe- ja töökorralduse reeglite, põhimääruse ja teiste koolielu reguleerivate õigusaktide ja dokumentide kohta;

5.1.2.   osaleda kooli arendustegevuses;

5.1.3.   saada erialast ja pedagoogilist täiendusõpet täiskasvanute koolituse seaduses ja koolis sätestatud tingimuste kohaselt;

5.1.4.   nõuda juhtkonnalt tööks vajalike töövahendite olemasolu ning töötingimuste tagamist;

5.1.5.   töötada töötervishoiu ja tööohutuse seaduses ning selle alusel vastu võetud õigusaktides sätestatud nõuetele vastavates töötingimustes;

5.1.6.   esitada direktorile ettepanekuid õppetegevuse ja töökorralduse  parandamiseks;

5.1.7.   kasutada kooli eesmärkidest tulenevaks õppekavaväliseks tegevuseks kooli ruume, õppe-, spordi-, tehnilisi ja muid vahendeid direktori kehtestatud tingimustel ja korras.

5.2.    Töötaja on kohustatud

5.2.1.   lähtuma oma ülesannete täitmisel ja suhtluses osapooltega kooli õppekavas ja arengukavas sätestatud sihiseadest ning alusväärtustest;

5.2.2.   andma teavet abivajavast lapsest direktorile ja ametiasutuse lastekaitsetöötajale;

5.3.    Töötaja täpsemad õigused, kohustused ja vastutus määratakse kindlaks tööandja kehtestatud töökorralduse reeglite, ametijuhendi ja töölepinguga.

 

6. Lapsevanema õigused ja kohustused

6.1.    Lapsevanema on õigus:

6.1.1.   tutvuda kooli õppe- ja päevakavaga;

6.1.2.   saada teavet kooli töö- ja õppekorralduse kohta;

6.1.3.   saada tagasisidet lapse ja õpilase arengu ja õpitulemuste kohta;

6.1.4.   taotleda lapsele ja õpilasele rakendatavaid tugimeetmeid seaduses sätestatud korras;

6.1.5.   kandideerida kooli hoolekogusse, osaleda kooli juhtimises hoolekogu liikmeks valitud vanemate kaudu;

6.1.6.   teha ettepanekuid koolielu korralduse kohta;

6.1.7.   pöörduda kasvatamist ja õpetamist puudutavate vaidluste lahendamiseks õpetajate, direktori, hoolekogu, vallavalitsuse või riiklikku järelevalvet teostava organi poole.

6.2.    Lapsevanema on kohustus:

6.2.1.   luua lapsele soodsad tingimused arenemiseks ja põhihariduse omandamiseks ning kinni pidada kooli päevakavast, lapse tervisekaitse ja tervise edendamise nõuetest;

6.2.2.   võimaldada ja soodustada koolikohustuse täitmist (kehtib vaid õpilaste vanematele);

6.2.3.   luua lapsele kodus õppimist soodustavad tingimused ja õppes osalemise eeldused;

6.2.4.   esitada koolile oma kontaktandmed ja teavitada nende muutustest;

6.2.5.   tutvuda koolielu reguleerivate aktidega;

6.2.6.   teavitada kooli lapse ja õpilase puudumisest kooli kodukorras sätestatud korras;

6.2.7.   pöörduda kooli ettepanekul koolivälise nõustamismeeskonna poole;

6.2.8.   taotleda vajadusel koolilt ja ametiasutuselt õigusaktides sätestatud koolikohustuse täitmise tagamise meetmete rakendamist;

6.2.9.   kasutada tugi- ja mõjutusmeetmeid, mida talle pakub kool või elukohajärgne vallavalitsus.

 

7. Hindamise korraldus ning õpilaste ja vanemate hinnetest ja hinnangutest teavitamise kord

7.1.    Õpilaste hindamise tingimused ja kord on avalikustatud kooli veebilehel.

7.2.    Lisaks teavitab kool õpilast ja vanemat hindamise korraldusest lastevanemate koosoleku, infokirjade ja arenguvestluste kaudu.

7.3.    Klassi- või aineõpetaja tutvustab iga õppeperioodi, poolaasta või teema algul õpilastele õpitulemuste hindamise põhimõtteid ja korda.

7.4.    Õpilasele antud hinded ja hinnangud leiab vanem Stuudiumist.

7.5.    Õpilase või õpilase vanema taotlusel väljastab kool hinnetelehe kolme tööpäeva jooksul alates taotluse esitamisest.

 

8. Puudumisest teavitamise kord

8.1.    Lapsevanem teavitab kooli õpilase puudumisest ja selle põhjustest hiljemalt puudumise esimese päeva hommikuks kell 7.00 Stuudiumi või Eliisi kaudu.

8.2.    Puudumise korral kannab õpetaja Stuudiumisse või Eliisi märke “puudus”.

8.3.    Kui lapsevanem ei ole kooli lapse või õpilase puudumisest teavitanud, siis kool teavitab vanemat puudumisest hiljemalt järgmisel tööpäeval ning selgitab välja õpilase puudumise põhjuse.

8.4.    Kui vanem ei ole kooli õpilase puudumisest teavitanud ning koolil ei õnnestu puudumise põhjust välja selgitada, teavitab kool õpilase elukohajärgset valla- või linnavalitsust.

8.5.    Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse § 35 kohaselt on õppest puudumine lubatud üksnes mõjuvatel põhjustel. Kooli pädevuses on hinnata, kas õppest puudumise põhjuseid saab lugeda mõjuvaks.

8.6.    Õppest puudumise mõjuvaks põhjuseks loetakse:

8.6.1.   haigestumine - lapsevanem teavitab kooli esimesel võimalusel;

8.6.2.   lapsele või õpilasele terviseteenuse osutamine - lapsevanem eelteavitab kooli esimesel võimalusel;

8.6.3.   läbimatu koolitee või sotsiaalministri määruses sätestatud ilmastikutingimused - lapsevanem teavitab kooli esimesel võimalusel;

8.6.4.   planeeritud õppetööst eemal viibimine enam kui kolm koolipäeva - ette teada puudumise korral esitab lapsevanem Stuudiumi kaudu hiljemalt nädal enne puudumist klassijuhataja või aineõpetajatega kooskõlastatud taotluse;

8.6.5.   puudumine Ardu Kooli esindamise eest (õppetööga seotud võistlused, olümpiaadid jne) õpilase puudumise märgib Stuudiumi kooli esindamise korraldanud klassi- või aineõpetaja.

8.7.    Kui lapsevanem on puudumised jätnud põhjendamata või on koolil tekkinud põhjendatud kahtlus puudumiste tegelikes põhjustes, kontakteerub kool esmalt lapsevanemaga olukorra selgitamiseks. Vajadusel kutsutakse lapsevanem kooli vestlusele ning kaasatakse valla lastekaitsespetsialist. Juhul kui lapsevanemaga kontakti saada ei õnnestu, pöördub kool valla lastekaitsespetsialisti poole.

 

9. Õpilaspileti kasutamise kord

9.1.    Ardu Kooli õpilaspilet tõendab, et õpilane õpib Ardu Koolis.

9.2.    Õpilaspilet kuulub Ardu Koolile ning see on väljastatud konkreetsele isikule kasutamiseks. Õpilaspileti edastamine kolmandatele isikutele on keelatud.

9.3.    Õpilaspilet väljastatakse õpilasele koolis õppimise ajaks kehtivusega üks õppeaasta. Õpilaspileti kehtivusaega pikendatakse septembris.

9.4.    Õpilaspileti esmane väljastamine õpilasele on tasuta.

9.5.    Leitud õpilaspilet tuleb tuua juhiabi või direktori kätte.

9.6.    Õpilase väljaarvamisel kooli õpilaste nimekirjast on õpilane või õpilase vanem kohustatud õpilaspileti koolile tagastama.

 

10. Kooli rajatise ruumide, raamatukogu, õppe-, spordi-, tehniliste ja muude vahendite kasutamise kord

10.1.  Õpilasel ja koolitöötajal on õigus kasutada õppekavaväliseks tegevuseks tasuta kooli ruume, õppe- ja tehnilisi ja muid vahendeid.

10.2.  Kooli ruumide ja vahendite kasutamiseks tuleb direktoriga eelnevalt kokku leppida.

 

11. Raamatukogu

11.1.  Raamatukogu lahtioleku aeg avalikustatakse kooli veebilehel.

11.2.  Raamatukogu lugejaks võivad olla kõik kooli õpilased, õpetajad, kooli töötajad,  vilistlased ja lapsevanemad.

11.3.  Kool võimaldab õpilasel kasutada tasuta kooli õppekava läbimiseks vajalikku õppekirjandust.

11.4.  Õppekirjanduse valik tehakse juhtkonna ja õpetajate koostöös lähtudes kooli õppekavast.

11.5.  Õpilastele korraldab õppekirjanduse laenutamist ja tagastamist raamatukoguhoidja kaasates vajaduse õpetajaid, kes on klassijuhataja ülesannetes.

11.6.  Õpilane tagastab õpikud raamatukoguhoidjale vastavalt tagastamise graafikule, reeglina juunikuus.

11.7.  Tagastatavad raamatud ja õpikud peavad olema puhtad ja terved. Kaotatud või rikutud raamatu või õpiku on õpilane või tema vanem kohustatud asendama samaväärse eksemplariga või hüvitama selle maksumuse.

11.8.  Õpilase tekitatud kahju hüvitavad nende vanemad. Vaidlusalused küsimused lahendab kooli juhtkond.

 

12. Laste, õpilaste ja koolitöötajate vaimset või füüsilist turvalisust ohustavate olukordade ennetamise, neile reageerimise, juhtumitest teavitamise, nende juhtumite lahendamise kord

12.1.  Vaimse ja füüsilise turvalisuse tagamise eest koolis kannavad hoolt kõik koolipere liikmed.

12.2.  Vaimset ja füüsilist turvalisust ohustavateks olukordadeks loetakse näiteks tubakatoodete, alkoholi ja narkootiliste ainete kasutamist, omamist, vahendamist või müümist, avaliku korra (sh õppetunni) rikkumist, vargust, isiku solvamist, sõimamist, löömist, peksmist, tahtlikku kooli vara rikkumist, kiusamist, õigusaktide rikkumist jms vastavalt seadusandlusele.

12.3.  Ennetamine:

12.3.1.   vaimse ja füüsilise vägivalla ennetamiseks tagatakse laste ja õpilaste järelevalve kogu õppepäeva vältel;

12.3.2.   korraldatakse vastavasisulisi tunde ja esitlusi, osaletakse võrgustikes ning kasutatakse vaimset ja füüsilist heaolu toetavaid õppe- ja kasvatusmeetodeid;

12.3.3.   iga koolipere liige vastutab oma isiklike esemete eest;

12.3.4.   koolipere turvalisuse tagamiseks on kooli keelatud kaasa võtta ohtlikke aineid ning vahendeid;

12.3.5.   koolitöötaja põhjendatud kahtluse korral on lapsel ja õpilasel kohustus näidata ette oma koti ja taskute sisu ning anda koolitöötajale üle kõik keelatud esemed;

12.3.6.   kooli igapäevatööga mitte seotud inimesed tohivad koolis viibida vaid juhtkonna nõusolekul;

12.3.7.   kooli territooriumil viibivate joobes või suitsetavate isikute puhul pöördutakse vajadusel politsei esindaja poole;

12.3.8.   õpilaste ja koolitöötajate fotode, filmide, videote ja kõnede salvestamine ning avalikustamine ilma isiku nõusolekuta on keelatud;

12.3.9.   enne õppekäigule minekut tutvustab õpetaja osalejatele käitumisreegleid ja ohutusnõudeid, lasterühm saatja peab tagama ohutuse ning kandma seljas ohutusvesti;

12.3.10. igal õppeaastal tutvustatakse õpilastele ja koolitöötajatele tuleohutusjuhendit, hädaolukorras tegutsemise plaani ning viiakse läbi praktiline evakuatsiooniõppus.

12.4.  Juhtumitest teavitamine ja lahendamine:

12.4.1.   igal koolipere liikmel ja koolis külalisena viibival isikul on vastutus vägivallaakti sekkuda;

12.4.2.   laste, õpilaste, koolitöötajate ja/või külaliste vaimset ja füüsilist turvalisust ohustavast olukorrast teavitatakse viivitamatult kohal viibivat koolitöötajat või direktorit;

12.4.3.   direktor või tema poolt volitatud isik teavitab olukorrast sellega seotud õpilase vanemat;

12.4.4.   vajadusel teavitatakse pädevat ametiasutust, korrakaitseorganit, kooli pidajat ja kutsutaks arstiabi;

12.4.5.   koolitöötajal on õigus võtta õpilaselt suulisi ja kirjalikke selgitusi kooli kodukorra rikkumise kohta;

12.4.6.   vägivalla või halva kohtlemise tõttu kannatanud lapsele, õpilasele või töötajale tuleb anda vajalikku abi.

 

13. Õpilaselt keelatud esemete ja ainete äravõtmine ja hoiustamine

13.1.  Õpilastele keelatud tuua kaasa, edastada ja kasutada järgmisi esemeid ja ained:

13.1.1.   relv relvaseaduse tähenduses;

13.1.2.   esemed, mis ei ole relvaks konstrueeritud või kohandatud, kuid mida on võimalik selleks kasutada;

13.1.3.   lõhkeaine, pürotehniline aine ja pürotehniline toode (s.h. tikud, välgumihkel, tordivulkaanid, paukpadrunid jms);

13.1.4.   narkootilised ja psühhotroopsed ained narkootiliste ja psühhotroopsete ainete seaduse tähenduses;

13.1.5.   aine, mida kasutatakse mürgistuse või joobe tekitamiseks (s.h. tulemasina gaasi täiteballoonid);

13.1.6.   aine, mis on seaduse alusel keelatud õpilase vanusest tulenevalt (tubakatooted, elektroonilised sigaretid ja nende analoogid, alkohol ja alkohoolsed joogid jm);

13.1.7.   energiajoogid;

13.1.8.   pornograafiline materjal.

13.2.  Põhjendatud kahtluse korral, et õpilase valduses on keelatud esemeid või aineid, kontrollib kool nende võimalikku olemasolu, sealhulgas õpilase riietest ja õpilase kasutuses olevast suletud kapist ning võtab keelatud esemete leidmisel need õpilase valdusest ära.

13.3.  Relva, lõhkeaine või aine, mida kasutatakse narkootilise joobe tekitamiseks, kahtlusest ja leidmisest teavitab kool viivitamata politseid.

13.4.  Esemed, mida õpilane kasutab viisil, mis ei ole kodukorraga kooskõlas või ohustavad isikut ennast, võetakse kooli hoiule.

13.5.  Eseme hoiule võtmine protokollitakse. Hoiule võtmise kohta koostab protokolli eseme äravõtja. Kooli hoiule võetud eset hoiab direktor või juhiabi selle säilimist tagaval viisil.

13.6.  Kool tagastab hoiule võetud esemed ja ained vanemale pärast õpilase käitumise arutamist vanemaga.

13.7.  Vajadusel korral antakse hoiule võetud asi või aine selle ohtlikkusest lähtudes üle politseile.

 

14. Jälgimisseadmestiku kasutamise kord

14.1.  Kooli poolt kasutatavates ruumides jälgimisseadmeid ei ole.

14.2.  Kooli ees asuvad hoone omaniku kaamerad, mida jälgib ja haldab hoone omanik, lähtudes Turvaseaduse §11 ja §12 ning Isikuandmete kaitse seaduses sätestatud nõuetest.

14.3.  Vajaduse korral on valvekaamerate salvestusi õigus vaadata juhiabil või direktoril.

 

15. Tugi- ja mõjutusmeetmest rakendamisest teavitamise kord

15.1.  Tugi- ja mõjutusmeetmete rakendamisel lähtub kool Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse § 58 sätestatust.

15.2.  Tugi- ja mõjutusmeetme rakendamisest teavitatakse sõltuvalt rakendatavast meetmest õpilast ja tema vanemat kirjalikult Stuudiumi või direktori käskkirja ärakirja või õppenõukogu otsuse kättetoimetamise kaudu.

15.3.  Meetme rakendamisest teavitab vastavalt meetmele kas klassijuhataja, sotsiaalpedagoog, HEV koordinaator või direktor.

 

16. Kodukorra muutmine

16.1.  Ardu kooli kodukorra uuendamise ja täiendamise eest vastutab direktor.

16.2.  Kooli kodukord ja selle muudatused esitatakse enne kehtestamist arvamuse andmiseks kooli hoolekogule ja õpilasesindusele.

Kodukord on kehtestatud
Ardu Kooli direktori käskkirja nr 1-3/1 12.09.2024
Kodukord on esitatud arvamuse avaldamiseks
õppenõukogule 23.08.2024, hoolekogule 28.08.20204 ja õpilasesindusele 11.09.2024

 

ARDU KOOLI KODUKORD

Kooli kodukord on kehtestatud Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse § 68 lg 1 ja koolieelse lasteasutuse seaduse § 92 alusel.

 

1. Üldosa

1.1. Ardu Kooli (edaspidi: kool) kodukord on lasteaialapsi (edaspidi: lapsi) ja kooliõpilasi (edaspidi õpilasi), koolitöötajaid, vanemaid (edaspidi: koolipere) ja teisi koolis viibivaid isikuid siduv kokkulepe.

1.2.    Kodukord reguleerib igapäevast suhtlemist, käitumist ja tegevust kooli- ja lasteaia hoones ja territooriumil, kooli korraldatud ettevõtmistel ja õppekäikudel.

1.3.    Koolis tähtsustatakse käitumisel üldinimlikke ja kultuurilisi väärtusi (ausus, hoolivus, sallivus, headus, tänulikkus, kohusetunne, teistega arvestamise oskus, austus Eesti riigi, Eesti keele ja kultuuri vastu).

1.4.    Igale koolipere liikmele ja kõikidele koolis viibivatele isikutele on kooli kodukorra täitmine kohustuslik.

 

2. Nõuded

2.1.    Koolipere liikmed tervitavad igapäevaselt nii teineteist kui ka kooli külalisi.

2.2.    Koolipere liige austab kõikide koolis töötavate inimeste tööd ning aitab kaasa kooli igapäevaelu sujuvuse tagamisele.

2.3.    Koolipere liikmed ei aktsepteeri vaimset ja füüsilist vägivalda,  märkavad ja toetavad abivajajat.

2.4.    Koolipere liige suhtub enda, teiste ja kooli varasse heaperemehelikult ja säästvalt.

2.5.    Ametlik suhtluskanal õpilaste, kooli töötajate ja lastevanemate vahel on Stuudium ja lasteaias Eliis. Täiendavate infokanalitena kasutatakse e-posti, kooli veebilehte, sotsiaalmeedia võrgustikke ja suulist info jagamist telefoni või kohtumiste kaudu.

2.6.    Koolipere liige on välimuselt ja riietuselt puhas ja korrektne. Pidulikel ettevõtmistel kantakse pidulikku riietust. Kooli ruumides  ei ole lubatud kanda katkiseid, räbaldunud ja keha ning aluspesu paljastavad riided ning kanda mütsi, kapuutsi ega muud peakatet.

2.7.    Üleriideid hoiab koolipere liige garderoobis, ruumides kantakse vahetusjalatseid.

2.8.    Söömisel hoitakse puhtust ja toitu maha ei loobita.

2.9.    Koolimaja on õpilastele avatud koolipäevadel 7.30- 17.00. Lasteaiamaja  on lastele avatud 7.00-18.30. Alates 17.30-18.30 töötab lasteaias valverühm. Ettevõtmiste ja koosolekute toimumisel suletakse õppehooned direktoriga kooskõlastatud kellaajal ning selle eest vastutab läbiviija.

2.10.  Õppepäeva toimumise ajal peab laps ja õpilane viibima kooli territooriumil, õppekäikude korral territooriumil, mida õppekäigul vastutav õpetaja käsitleb õppekäigu alana.

2.11.  Vahetundide aega kasutab õpilane reeglina liikumiseks ja kaasõpilaste ja kooli töötajatega sõbralikuks suhtlemiseks. Õpilastel võimaldatakse pikal vahetunnil olla õues kooli territooriumil, võimlas ja aktiivset tegevust ning puhkamise võimalusi pakkuvates kooli ruumides.

2.12.  Õpilase isiklikud nutiseadmed on koolipäeva jooksul seatud hääletule režiimile ning nende kasutamine õppetundide ajal ei ole lubatud. Isiklikke nutiseadmeid võib kasutada õpetaja loal õppetöö otstarbel. Nutiseadmete kasutamise keelu eiramisel võetakse seade juhiabi või direktori kabinetti hoiule. Esmakordsel seadme hoiule võtmisel tagastatakse nutiseade õpilasele tundide lõppedes. Järgnevatel kordadel tuleb nutiseadmele järele lapsevanem või eestkostja.

2.13.  Tundide ja koolis peetavate vestluste lindistamine ja filmimine ilma õpetaja või juhtkonna loata ei ole lubatud.

 

3. Õppetöö korraldus

3.1.    Õppeaasta algab nii lasteaias kui koolis 1. septembril ja lõpeb järgmise aasta 31.augustil. Õpilastel on õppeperioodi pikkuseks 175 õppepäeva, õppeperiood koosneb kolmest trimestrist. Õppeaastas on 5 vaheaega, mis on kehtestatud haridusministeeriumi määrusega.  

3.2.    Põhiline õppevorm koolis on juhendatud õpe (nt õppetund, individuaalne tund, konsultatsioon, õppekäik), mis on suunatud teadmiste ja oskuste omandamisele ning toimub õppekeskkonnas, milles osalevad nii õpilane kui ka õpetaja.         

3.3.    Kooli päevakava koostamisel lähtutakse õppekavast sh kogupäevakooli põhimõtetest. Kogupäevakool võimaldab lastele ja õpilasele erinevaid õppekava toetavaid tegevusi õppetööst vaba aja sisustamisel ja vajadusel tugiteenuste kättesaadavust. Kogupäevakooli korralduse põhimõtted on osa õppekavast. Kogupäevakooli tegevus korraldatakse koostöös kooli töötajate või kooliväliste koostööpartneritega. Päevakava ja selle muudatused tehakse teatavaks veebilehe, Stuudiumi  ja Eliisi kaudu.

3.4.    Igapäevane õppetöö koolis toimub tunniplaani alusel. Tunniplaan on kooli päevakava osa ja selle koostab juhiabi enne esimese trimestri algust. Planeeritud muudatused viiakse tunniplaani sisse enne järgmise trimestri algust. Päevakava nii koolis kui lasteaias kehtestab direktor.

3.5.    Õppetöö koolis algab kell 9:00. Õpilane ei hiline. Kui see peaks juhtuma, teavitab õpetaja lapsevanemat Stuudiumi kaudu.

3.6.    Kooli õpilastel on õppetunni kestus arvestuslikult 45 minutit. Kooli päevakavas ja tunniplaanis on õigus kooli juhtkonnal õppetundide pikkust muuta (sh paaristunnid ja tunniplaani planeeritud konsultatsiooniajad). Lasteaias on ühe õppetunni pikkus 20 kuni 30 minutit. Tunni alustab ja lõpetab õpetaja.

3.7.    Vastavalt kooli üldtööplaanile või juhtkonna otsusele võib läbi viia juhendatud e-õppe päevi.

3.8.    Õppevormi ajutise muutmise, kas osalisele või täielikule distantsõppele ülemineku, võtab vastu direktor, kes kooskõlastab selle eelnevalt kooli pidajaga ning vajadusel vastavate ametkondadega (terviseamet, päästeamet). Otsuse vormistab direktor käskkirjaga.

 

4. Lapse ja õpilase õigused ja kohustused

4.1.    Lapsel ja õpilasel on õigus:

4.1.1.   saada osa õppetööst;

4.1.2.   saada täiendavat juhendamist;

4.1.3.   saada vajalikku tuge vastavalt oma hariduslikele erivajadustele ja kasutada koolis olemasolevaid tugiteenuseid;

4.1.4.   saada teavet ja selgitusi õppekorralduse ning õpilaste õiguste ja kohustuste kohta;

4.1.5.   saada teavet õppe eesmärkidest, hindamise korraldusest ja planeeritavatest ettevõtmistest;

4.1.6.   asutada klubisid, stuudioid ja ringe ning osaleda nende töös arvestades õigusaktides sätestatut (kehtib vaid õpilastele);

4.1.7.   valida ja olla valitud õpilasesindusse ning osaleda valitud õpilasesindajate kaudu koolielu korraldamises (kehtib vaid õpilastele);

4.1.8.   teha direktorile, õpetajatele ja teistele töötajatele ettepanekuid õppe- ja kasvatustegevuse ning õppekava toetavate tegevuse kohta;

4.1.9.   pöörduda õppe- ja kasvatustegevust puudutavate vaidlusküsimuste lahendamiseks kooli juhtkonna, hoolekogu, vallavalitsuse või Haridus- ja Teadusministeeriumi poole (kehtib vaid õpilastele).

4.2.    Lapsel ja õpilasel on kohustus:

4.2.1.   osaleda õppetöös;

4.2.2.   täita õpiülesandeid ning omandada teadmisi ja oskusi oma võimete kohaselt;

4.2.3.   täita mõjutusmeetmeid ja kasutada kokkulepitud tugimeetmeid;

4.2.4.   täita kooli kodukorda;

4.2.5.   suhtuda lugupidavalt kaasinimestesse ja jälgida üldtunnustatud moraalinorme;

4.2.6.   hoida kooli head mainet;

4.2.7.   kasutada kooli vara säästlikult ja hoida kooli kasutuses olevat vara;

4.2.8.   tagastada koolist lahkumisel koolile kuuluv vara nt. õpikud jm(kehtib vaid õpilastele).

 

5. Töötaja õigused ja kohustused

5.1.    Töötajal on õigus:

5.1.1.   saada koolilt teavet õppe- ja töökorralduse reeglite, põhimääruse ja teiste koolielu reguleerivate õigusaktide ja dokumentide kohta;

5.1.2.   osaleda kooli arendustegevuses;

5.1.3.   saada erialast ja pedagoogilist täiendusõpet täiskasvanute koolituse seaduses ja koolis sätestatud tingimuste kohaselt;

5.1.4.   nõuda juhtkonnalt tööks vajalike töövahendite olemasolu ning töötingimuste tagamist;

5.1.5.   töötada töötervishoiu ja tööohutuse seaduses ning selle alusel vastu võetud õigusaktides sätestatud nõuetele vastavates töötingimustes;

5.1.6.   esitada direktorile ettepanekuid õppetegevuse ja töökorralduse  parandamiseks;

5.1.7.   kasutada kooli eesmärkidest tulenevaks õppekavaväliseks tegevuseks kooli ruume, õppe-, spordi-, tehnilisi ja muid vahendeid direktori kehtestatud tingimustel ja korras.

5.2.    Töötaja on kohustatud

5.2.1.   lähtuma oma ülesannete täitmisel ja suhtluses osapooltega kooli õppekavas ja arengukavas sätestatud sihiseadest ning alusväärtustest;

5.2.2.   andma teavet abivajavast lapsest direktorile ja ametiasutuse lastekaitsetöötajale;

5.3.    Töötaja täpsemad õigused, kohustused ja vastutus määratakse kindlaks tööandja kehtestatud töökorralduse reeglite, ametijuhendi ja töölepinguga.

 

6. Lapsevanema õigused ja kohustused

6.1.    Lapsevanema on õigus:

6.1.1.   tutvuda kooli õppe- ja päevakavaga;

6.1.2.   saada teavet kooli töö- ja õppekorralduse kohta;

6.1.3.   saada tagasisidet lapse ja õpilase arengu ja õpitulemuste kohta;

6.1.4.   taotleda lapsele ja õpilasele rakendatavaid tugimeetmeid seaduses sätestatud korras;

6.1.5.   kandideerida kooli hoolekogusse, osaleda kooli juhtimises hoolekogu liikmeks valitud vanemate kaudu;

6.1.6.   teha ettepanekuid koolielu korralduse kohta;

6.1.7.   pöörduda kasvatamist ja õpetamist puudutavate vaidluste lahendamiseks õpetajate, direktori, hoolekogu, vallavalitsuse või riiklikku järelevalvet teostava organi poole.

6.2.    Lapsevanema on kohustus:

6.2.1.   luua lapsele soodsad tingimused arenemiseks ja põhihariduse omandamiseks ning kinni pidada kooli päevakavast, lapse tervisekaitse ja tervise edendamise nõuetest;

6.2.2.   võimaldada ja soodustada koolikohustuse täitmist (kehtib vaid õpilaste vanematele);

6.2.3.   luua lapsele kodus õppimist soodustavad tingimused ja õppes osalemise eeldused;

6.2.4.   esitada koolile oma kontaktandmed ja teavitada nende muutustest;

6.2.5.   tutvuda koolielu reguleerivate aktidega;

6.2.6.   teavitada kooli lapse ja õpilase puudumisest kooli kodukorras sätestatud korras;

6.2.7.   pöörduda kooli ettepanekul koolivälise nõustamismeeskonna poole;

6.2.8.   taotleda vajadusel koolilt ja ametiasutuselt õigusaktides sätestatud koolikohustuse täitmise tagamise meetmete rakendamist;

6.2.9.   kasutada tugi- ja mõjutusmeetmeid, mida talle pakub kool või elukohajärgne vallavalitsus.

 

7. Hindamise korraldus ning õpilaste ja vanemate hinnetest ja hinnangutest teavitamise kord

7.1.    Õpilaste hindamise tingimused ja kord on avalikustatud kooli veebilehel.

7.2.    Lisaks teavitab kool õpilast ja vanemat hindamise korraldusest lastevanemate koosoleku, infokirjade ja arenguvestluste kaudu.

7.3.    Klassi- või aineõpetaja tutvustab iga õppeperioodi, poolaasta või teema algul õpilastele õpitulemuste hindamise põhimõtteid ja korda.

7.4.    Õpilasele antud hinded ja hinnangud leiab vanem Stuudiumist.

7.5.    Õpilase või õpilase vanema taotlusel väljastab kool hinnetelehe kolme tööpäeva jooksul alates taotluse esitamisest.

 

8. Puudumisest teavitamise kord

8.1.    Lapsevanem teavitab kooli õpilase puudumisest ja selle põhjustest hiljemalt puudumise esimese päeva hommikuks kell 7.00 Stuudiumi või Eliisi kaudu.

8.2.    Puudumise korral kannab õpetaja Stuudiumisse või Eliisi märke “puudus”.

8.3.    Kui lapsevanem ei ole kooli lapse või õpilase puudumisest teavitanud, siis kool teavitab vanemat puudumisest hiljemalt järgmisel tööpäeval ning selgitab välja õpilase puudumise põhjuse.

8.4.    Kui vanem ei ole kooli õpilase puudumisest teavitanud ning koolil ei õnnestu puudumise põhjust välja selgitada, teavitab kool õpilase elukohajärgset valla- või linnavalitsust.

8.5.    Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse § 35 kohaselt on õppest puudumine lubatud üksnes mõjuvatel põhjustel. Kooli pädevuses on hinnata, kas õppest puudumise põhjuseid saab lugeda mõjuvaks.

8.6.    Õppest puudumise mõjuvaks põhjuseks loetakse:

8.6.1.   haigestumine - lapsevanem teavitab kooli esimesel võimalusel;

8.6.2.   lapsele või õpilasele terviseteenuse osutamine - lapsevanem eelteavitab kooli esimesel võimalusel;

8.6.3.   läbimatu koolitee või sotsiaalministri määruses sätestatud ilmastikutingimused - lapsevanem teavitab kooli esimesel võimalusel;

8.6.4.   planeeritud õppetööst eemal viibimine enam kui kolm koolipäeva - ette teada puudumise korral esitab lapsevanem Stuudiumi kaudu hiljemalt nädal enne puudumist klassijuhataja või aineõpetajatega kooskõlastatud taotluse;

8.6.5.   puudumine Ardu Kooli esindamise eest (õppetööga seotud võistlused, olümpiaadid jne) õpilase puudumise märgib Stuudiumi kooli esindamise korraldanud klassi- või aineõpetaja.

8.7.    Kui lapsevanem on puudumised jätnud põhjendamata või on koolil tekkinud põhjendatud kahtlus puudumiste tegelikes põhjustes, kontakteerub kool esmalt lapsevanemaga olukorra selgitamiseks. Vajadusel kutsutakse lapsevanem kooli vestlusele ning kaasatakse valla lastekaitsespetsialist. Juhul kui lapsevanemaga kontakti saada ei õnnestu, pöördub kool valla lastekaitsespetsialisti poole.

 

9. Õpilaspileti kasutamise kord

9.1.    Ardu Kooli õpilaspilet tõendab, et õpilane õpib Ardu Koolis.

9.2.    Õpilaspilet kuulub Ardu Koolile ning see on väljastatud konkreetsele isikule kasutamiseks. Õpilaspileti edastamine kolmandatele isikutele on keelatud.

9.3.    Õpilaspilet väljastatakse õpilasele koolis õppimise ajaks kehtivusega üks õppeaasta. Õpilaspileti kehtivusaega pikendatakse septembris.

9.4.    Õpilaspileti esmane väljastamine õpilasele on tasuta.

9.5.    Leitud õpilaspilet tuleb tuua juhiabi või direktori kätte.

9.6.    Õpilase väljaarvamisel kooli õpilaste nimekirjast on õpilane või õpilase vanem kohustatud õpilaspileti koolile tagastama.

 

10. Kooli rajatise ruumide, raamatukogu, õppe-, spordi-, tehniliste ja muude vahendite kasutamise kord

10.1.  Õpilasel ja koolitöötajal on õigus kasutada õppekavaväliseks tegevuseks tasuta kooli ruume, õppe- ja tehnilisi ja muid vahendeid.

10.2.  Kooli ruumide ja vahendite kasutamiseks tuleb direktoriga eelnevalt kokku leppida.

 

11. Raamatukogu

11.1.  Raamatukogu lahtioleku aeg avalikustatakse kooli veebilehel.

11.2.  Raamatukogu lugejaks võivad olla kõik kooli õpilased, õpetajad, kooli töötajad,  vilistlased ja lapsevanemad.

11.3.  Kool võimaldab õpilasel kasutada tasuta kooli õppekava läbimiseks vajalikku õppekirjandust.

11.4.  Õppekirjanduse valik tehakse juhtkonna ja õpetajate koostöös lähtudes kooli õppekavast.

11.5.  Õpilastele korraldab õppekirjanduse laenutamist ja tagastamist raamatukoguhoidja kaasates vajaduse õpetajaid, kes on klassijuhataja ülesannetes.

11.6.  Õpilane tagastab õpikud raamatukoguhoidjale vastavalt tagastamise graafikule, reeglina juunikuus.

11.7.  Tagastatavad raamatud ja õpikud peavad olema puhtad ja terved. Kaotatud või rikutud raamatu või õpiku on õpilane või tema vanem kohustatud asendama samaväärse eksemplariga või hüvitama selle maksumuse.

11.8.  Õpilase tekitatud kahju hüvitavad nende vanemad. Vaidlusalused küsimused lahendab kooli juhtkond.

 

12. Laste, õpilaste ja koolitöötajate vaimset või füüsilist turvalisust ohustavate olukordade ennetamise, neile reageerimise, juhtumitest teavitamise, nende juhtumite lahendamise kord

12.1.  Vaimse ja füüsilise turvalisuse tagamise eest koolis kannavad hoolt kõik koolipere liikmed.

12.2.  Vaimset ja füüsilist turvalisust ohustavateks olukordadeks loetakse näiteks tubakatoodete, alkoholi ja narkootiliste ainete kasutamist, omamist, vahendamist või müümist, avaliku korra (sh õppetunni) rikkumist, vargust, isiku solvamist, sõimamist, löömist, peksmist, tahtlikku kooli vara rikkumist, kiusamist, õigusaktide rikkumist jms vastavalt seadusandlusele.

12.3.  Ennetamine:

12.3.1.   vaimse ja füüsilise vägivalla ennetamiseks tagatakse laste ja õpilaste järelevalve kogu õppepäeva vältel;

12.3.2.   korraldatakse vastavasisulisi tunde ja esitlusi, osaletakse võrgustikes ning kasutatakse vaimset ja füüsilist heaolu toetavaid õppe- ja kasvatusmeetodeid;

12.3.3.   iga koolipere liige vastutab oma isiklike esemete eest;

12.3.4.   koolipere turvalisuse tagamiseks on kooli keelatud kaasa võtta ohtlikke aineid ning vahendeid;

12.3.5.   koolitöötaja põhjendatud kahtluse korral on lapsel ja õpilasel kohustus näidata ette oma koti ja taskute sisu ning anda koolitöötajale üle kõik keelatud esemed;

12.3.6.   kooli igapäevatööga mitte seotud inimesed tohivad koolis viibida vaid juhtkonna nõusolekul;

12.3.7.   kooli territooriumil viibivate joobes või suitsetavate isikute puhul pöördutakse vajadusel politsei esindaja poole;

12.3.8.   õpilaste ja koolitöötajate fotode, filmide, videote ja kõnede salvestamine ning avalikustamine ilma isiku nõusolekuta on keelatud;

12.3.9.   enne õppekäigule minekut tutvustab õpetaja osalejatele käitumisreegleid ja ohutusnõudeid, lasterühm saatja peab tagama ohutuse ning kandma seljas ohutusvesti;

12.3.10. igal õppeaastal tutvustatakse õpilastele ja koolitöötajatele tuleohutusjuhendit, hädaolukorras tegutsemise plaani ning viiakse läbi praktiline evakuatsiooniõppus.

12.4.  Juhtumitest teavitamine ja lahendamine:

12.4.1.   igal koolipere liikmel ja koolis külalisena viibival isikul on vastutus vägivallaakti sekkuda;

12.4.2.   laste, õpilaste, koolitöötajate ja/või külaliste vaimset ja füüsilist turvalisust ohustavast olukorrast teavitatakse viivitamatult kohal viibivat koolitöötajat või direktorit;

12.4.3.   direktor või tema poolt volitatud isik teavitab olukorrast sellega seotud õpilase vanemat;

12.4.4.   vajadusel teavitatakse pädevat ametiasutust, korrakaitseorganit, kooli pidajat ja kutsutaks arstiabi;

12.4.5.   koolitöötajal on õigus võtta õpilaselt suulisi ja kirjalikke selgitusi kooli kodukorra rikkumise kohta;

12.4.6.   vägivalla või halva kohtlemise tõttu kannatanud lapsele, õpilasele või töötajale tuleb anda vajalikku abi.

 

13. Õpilaselt keelatud esemete ja ainete äravõtmine ja hoiustamine

13.1.  Õpilastele keelatud tuua kaasa, edastada ja kasutada järgmisi esemeid ja ained:

13.1.1.   relv relvaseaduse tähenduses;

13.1.2.   esemed, mis ei ole relvaks konstrueeritud või kohandatud, kuid mida on võimalik selleks kasutada;

13.1.3.   lõhkeaine, pürotehniline aine ja pürotehniline toode (s.h. tikud, välgumihkel, tordivulkaanid, paukpadrunid jms);

13.1.4.   narkootilised ja psühhotroopsed ained narkootiliste ja psühhotroopsete ainete seaduse tähenduses;

13.1.5.   aine, mida kasutatakse mürgistuse või joobe tekitamiseks (s.h. tulemasina gaasi täiteballoonid);

13.1.6.   aine, mis on seaduse alusel keelatud õpilase vanusest tulenevalt (tubakatooted, elektroonilised sigaretid ja nende analoogid, alkohol ja alkohoolsed joogid jm);

13.1.7.   energiajoogid;

13.1.8.   pornograafiline materjal.

13.2.  Põhjendatud kahtluse korral, et õpilase valduses on keelatud esemeid või aineid, kontrollib kool nende võimalikku olemasolu, sealhulgas õpilase riietest ja õpilase kasutuses olevast suletud kapist ning võtab keelatud esemete leidmisel need õpilase valdusest ära.

13.3.  Relva, lõhkeaine või aine, mida kasutatakse narkootilise joobe tekitamiseks, kahtlusest ja leidmisest teavitab kool viivitamata politseid.

13.4.  Esemed, mida õpilane kasutab viisil, mis ei ole kodukorraga kooskõlas või ohustavad isikut ennast, võetakse kooli hoiule.

13.5.  Eseme hoiule võtmine protokollitakse. Hoiule võtmise kohta koostab protokolli eseme äravõtja. Kooli hoiule võetud eset hoiab direktor või juhiabi selle säilimist tagaval viisil.

13.6.  Kool tagastab hoiule võetud esemed ja ained vanemale pärast õpilase käitumise arutamist vanemaga.

13.7.  Vajadusel korral antakse hoiule võetud asi või aine selle ohtlikkusest lähtudes üle politseile.

 

14. Jälgimisseadmestiku kasutamise kord

14.1.  Kooli poolt kasutatavates ruumides jälgimisseadmeid ei ole.

14.2.  Kooli ees asuvad hoone omaniku kaamerad, mida jälgib ja haldab hoone omanik, lähtudes Turvaseaduse §11 ja §12 ning Isikuandmete kaitse seaduses sätestatud nõuetest.

14.3.  Vajaduse korral on valvekaamerate salvestusi õigus vaadata juhiabil või direktoril.

 

15. Tugi- ja mõjutusmeetmest rakendamisest teavitamise kord

15.1.  Tugi- ja mõjutusmeetmete rakendamisel lähtub kool Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse § 58 sätestatust.

15.2.  Tugi- ja mõjutusmeetme rakendamisest teavitatakse sõltuvalt rakendatavast meetmest õpilast ja tema vanemat kirjalikult Stuudiumi või direktori käskkirja ärakirja või õppenõukogu otsuse kättetoimetamise kaudu.

15.3.  Meetme rakendamisest teavitab vastavalt meetmele kas klassijuhataja, sotsiaalpedagoog, HEV koordinaator või direktor.

 

16. Kodukorra muutmine

16.1.  Ardu kooli kodukorra uuendamise ja täiendamise eest vastutab direktor.

16.2.  Kooli kodukord ja selle muudatused esitatakse enne kehtestamist arvamuse andmiseks kooli hoolekogule ja õpilasesindusele.